چگونه ظرفیت سیم بکسل را با قطر آن محاسبه کنیم؟
۲۷ آذر , ۱۴۰۲
جرثقیل سقفی
جرثقیل سقفی چیست؟
۱۱ دی , ۱۴۰۲

قیمت هر متر سیم بکسل آسانسور چقدره؟

عوامل زیادی در انتخاب سیم بکسل برای آسانسور تاثیر گذار هستند، یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب سیم بکسل آسانسور، قیمت هر متر سیم بکسل آسانسور می باشد. فاکتورهای زیادی مانند شرکت تولید کننده سیم بکسل، جنس مفتول، سایز، قطر، نوع سیم بکسل، نوع مغذی و نوع طراحی بر میزان قیمت متراژ سیم بکسل آسانسور نقش دارند. در این مقاله درباره سیم بکسل آسانسور و قیمت هر متر سیم بکسل آسانسور بیشتر صحبت می کنیم. از سیم بکسل های مخصوص آسانسور در آسانسورهای کششی به علت داشتن ویژگی کششی بالا استفاده می شود.

سیم بکسل آسانسور چیست؟

سیم بکسل آسانسور ز فولاد سخت و بسیار با کیفیت ساخته شده است. سیم بکسل های آسانسور به دلیل داشتن ظرفیت و مقاومت بالا در اکثر واقع از چندین رشته سیم بکسل با اندازه های مختلف ساخته شده اند. یک سیم بکسل آسانسوری با کیفیت از ۱۵۰ رشته سیم و یا بیشتر تشکیل شده است و به همین سبب عمر طولانی و انعطاف بالایی دارد.

همان طور که می دانید آسانسور تنها به دو صورت حرکت می کند بالا و پایین. از سیم بکسل آسانسوری برای ساختمان هایی استفاده می شود که پنج طبقه یا بیش از پنج طبقه باشد. چرا که سیم بکسل قدرت بیشتری دارد و ایمنی را بیشتر از ابزارهای دیگر تامین می کند.

سیم بکسل آسانسور از چندین رشته تشکیل شده است که به دور یک مغزی پیچیده شده اند و ظاهری مارپیچ به سیم بکسل آسانسوری داده اند. مغزی سیم بکسل آسانسوری نقش بسیار مهمی در کاربرد آن دارد، به طوری که اگر مغزی سیم بکسل آسانسوری از جنس فولاد باشد، به طور قطع استحکام سیم بکسل آسانسوری بیشتر خواهد بود. اما از انجایی که سیم بکسل آسانسوری نیاز به قدرت کششی دارد، مغزی آن از جنس کنف است.

در هنگام انتخاب سیم بکسل مناسب به چه مواردی باید توجه داشت؟

سیم بکسل به طور گسترده در بسیاری از برنامه های کاربردی مانند معادن، آسانسور، جرثقیل، بنادر، فعالیت های دریایی، صنایع برق، حفاری، نفت و گاز و … استفاده می شود. در هنگام انتخاب سیم بکسل مناسب برای هر نوع برنامه ای باید به فاکتورهایی مانند قدرت، مقاوت در برابر سایش، مقاوت در برابر خمش، مقاومت در برابر پارگی، تغییر شکل، مقاومت در برابر فشردگی و له شدگی، مقاومت در برابر چرخش و همچنین شرایط عملیاتی مانند درجه حرارت و میزان رطوبت توجه داشت.

مزایای استفاده از سیم بکسل آسانسور

مزایا و ویژگی های سیم بکسل باعث استفاده از آن در تمام صنایع و از جمله صنعت آسانسور شده است، مزایای اصلی استفاده از سیم بکسل در آسانسور عبارت است از:

  • سیم بکسل آسانسور، از قدرت و انعطاف پذیری کافی برای کاری که نیاز به استفاده از آن می باشد برخوردار است.
  • ساختار موازی رشته های آن باعث می شود که در صورت پارگی و یا ایجاد مشکل در یکی از رشته های آن، دیگر رشته های سیم بکسل کار خود را انجام دهند .
  • قابلیت تشخیص آسان به معنی تعیین ظرفیت پایان عمر سیم بکسل و درجه خستگی و خمش آن، با افزایش خستگی، سیم های خارجی دچار پارگی می شوند و از این طریق می توان قبل از ایجاد شرایط خطرناک نسبت به تعویض سیم بکسل آسانسور اقدام کرد.

قیمت هر متر سیم بکسل آسانسور

امروزه در بازار فروش انواع سیم بکسل آسانسور، قیمت هر متر سیم بکسل آسانسور به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. با این وجود بعضی از افراد سود جو سیم بکسل های تقلبی را به جای سیم بکسل های اصلی و معروف مانند سیم بکسل گوستاولف آلمان، به فروش می رساند. به دلیل نوسان قیمت ها و تاثیر گذاری عوامل متعدد در قیمت سیم بکسل آسانسور، نمی توان قیمت واحدی را برای آن تعیین کرد. به همین خاطر سایت ها و شرکت های مختلف قیمت های مختلفی را اعلام می کنند، در سایت های زیادی برای انواع سیم بکسل لیست قیمت تعیین شده است. برای خرید بهترین قیمت سیم بکسل بهتر است که از طریق نمایندگی های معتبر سیم بکسل مناسب را تهیه کنید. در ادامه مطلب به چند مورد از قیمت هر متر سیم بکسل آسانسور اشاره می کنیم.

لیست قیمت سیم بکسل قیمت سیم بکسل آسانسور قیمت هر متر سیم بکسل آسانسور چقدره؟

ویژگی های سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل مخصوص آسانسور از قابلیت ها و ویژگی های خاصی باید برخوردار باشد، یکی از این ویژگی ها مقاومت و ظرفیت سیم بکسل است. ظرفیت سیم بکسل باید به قدری زیاد باشد تا ایمنی افراد، کالا و … را تا دو تن و یا بیشتر تضمین کند.  سسیم بکسل های آسانسور از نوعی الیاف بسیار سخت با قابلیت قدرت کششی بالا ساخته شده است.

در ساخت و تولید سیم بکسل های آسانسور از پیچش راست گرد معمولی استفاده شده تا کیفیت و قدرت را تضمین کند و کاربران بتوانند با اطمینان خاطر از سیم بکسل آسانسور در صنعت خود استفاده کنند.

برای اینکه بفهمید سیم بکسل شما کیفیت بالایی دارد و خرید آن به سود شما است، قسمتی از سیم بکسل را که در دست دارید را خم کنید و سپس رها کنید، اگر سیم بکسل پس از رها کردن به سرعت به حالت اولیه خود بازگشت، نشانه دهنده این است که سیم بکسل مورد نظر از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است اما اگر به حالت اولیه برنگشت کیفیت خوبی ندارد و خرید آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

به طور کل یک سیم بکسل خوب باید عمر طولانی داشته باشد و در هنگام استفاده از آن روغن کاری دوره ای به هیچ عنوان فراموش نشود.

لیست قیمت سیم بکسل

 شرکت های مختلف در زمینه فروش انواع سیم بکسل در سایت خود لیست قیمت سیم بکسل را قرار داده اند. برای انواع سیم بکسل، لیستی از قیمت های مختلف وجود دارد. با توجه به بازار فروش زیاد سیم بکسل آسانسور، قیمت های متنوعی برای طناب فولادی وجود دارد. برای آگاهی از بهترین و قابلت اعتماد ترین لیست قیمت سیم بکسل، بهترین کار مراجعه به نمایندگی های معتبر و معروف می باشد. به دلیل این که خیلی از شرکت ها با پیشنهاد قیمت های ارزان سیم بکسل آسانسور و فروش نوع تقلبی آن سعی در کلاهبرداری و فریب افراد دارند.

انواع مفتول در سیم بکسل

به طور کلی تمام سیم بکسل ها از نظر جنس مفتول به یکی از سه حالت زیر می باشند:

مفتول فولادی ضد زنگ استنلس استیل: این نوع از مفتول در مقابل زنگ زدگی بسیار مقاوم می باشد، علاوه بر این در برابر درجه حرارت بالا تا ۱۰۵۰ درجه سانتی گراد بسیار مقاوم می باشد.

مفتول فولادی گالوانیزه: این نوع از مفتول به دلیل وجود روکش گالوانیزه در برابر رطوبت بسیار مقاوم می باشد

مفتول فولادی بدون روکش: این نوع مفتول بدون هیچ گونه روکشی ساخته شده است، اما به دلیل روغن کاری تا حدی در برابر رطوبت مقاوم است. مفتول فولادی بدن روکش در برابر عوامل فرسایشی بسیار مقاوم است.

مغزی سیم بکسل

یکی از اجزای بسیار مهم در تمام انواع سیم بکسل، مغذی یا هسته سیم بکسل می باشد. اهمیت مغزی به دلیل نگه داری رشته های تابیده شده به دور آن است. به طور معمول از دو نوع مغذی فولادی و الیافی در ساخت سیم بکسل استفاده می شود.

در مغزی الیافی (FC) از الیاف طبیعی و یا مصنوعی استفاده می شود. در مغزی فولادی اگر هسته به صورت یک طناب فولادی مستقل باشد به آن IWRC و اگر به صورت رشته مفتول فولادی باشد به آن WSC می گویند.

روغن کاری سیم بکسل آسانسور

یکی از مباحث مهم درباره سیم بکسل آسانسور، روغن کاری سیم بکسل می باشد؛ که به منظور حفاظت بیشتر از طناب فولادی در برابر زنگ زدگی و اصطکاک بین رشته ها انجام می شود. فرایند روغن کاری سیم بکسل علاوه بر زمان تولید آن باید در هنگام استفاده از آن طبق یک برنامه منظم انجام شود. با توجه به جنس مفتول، جنس هسته و کاربرد سیم بکسل، روغن کاری و درجه آن متفاوت خواهد بود. برای این که روغن به خوبی جذب شود و از سیم بکسل حفاظت کند باید در محل های که رشته ها از هم فاصله دارند، روغن کاری انجام شود. در هنگام روغن کاری سیم بکسل آسانسور باید نکات زیر مورد توجه قرار گیرند:

روغن کاری سیم بکسل آسانسور قیمت سیم بکسل آسانسور قیمت هر متر سیم بکسل آسانسور چقدره؟
  • در سطح سیم بکسل هیچ گونه گرد و خاک و آلودگی وجود نداشته باشد.
  • روغن استفاده شده قابلیت بخار شدن و اکسید شدن سریع را نداشته باشد.
  • میزان روغن کاری به اندازه کافی باشد؛ به دلیل این که روغن کاری زیاد باعث سر خوردن و روغن کاری کم، تاثیری بر حفاظت سیم بکسل ندارد.
  • روغن استفاده شده اسیدی و قلیایی نباشد.
  • از روغنی که دارای چسبندگی مناسب است استفاده شود.
  • با توجه به شرایط کاری و نوع سیم بکسل روش های روغن کاری متفاوت هستند، تعدادی از این روش ها عبارت است از: ریختن، حمام پیوسته، چکاندن، پاشیدن تحت فشاز، آغشته کردن و فرچه کشیدن.

راهنمای خرید از سایت ام جی ترید

شما مشتریان عزیز می توانید با تنوع محصولات موجود در سایت انواع جرثقیل برقی ، سیم بکسلی ، زنجیری و یا انواع قلاب ، انواع سیم بکسل در سایز های مختلف با کاربردهای مختلف و سایر محصولات را با کیفیت عالی و قیمتی فوق العاده از الو ابزار سفارش و تهیه نمایید.

گروه صنعتی تجاری بازرگانی محمود قراچورلو از سال ۱۳۷۰ با هدف مشارکت در آبادانی و پیشرفت صنعت کشور آغاز به فعالیت نموده است و اکنون پس از گذشت ۳ دهه کماکان آماده ارائه خدمات در ابعاد وسیع تر به مشتریان می‌باشد. موفقیت این مجموعه حاصل ارائه بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت‌ها بوده و همواره سعی کردیم مشتری مداری را سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

بازرگانی محمود قراچورلو شامل مجموعه‌ای از کارخانجات تولیدی و نمایندگی‌های برندهای معتبر جهانی در زمینه جابجایی مواد شامل سیم بکسل، زنجیرهای فولادی، جرثقیل‌های برقی، جرثقیل های دستی،  جرثقیل های زنجیری و جرثقیل های سیم بکسلی و ابزار آلات مختلف که شرح آن به صورت گسترده در کاتالوگ  موجود است، می‌باشد.

بازرگانی محمود قراچورلو در زمینه ساخت و راه‌اندازی جرثقیل‌های برقی با برند (نیرو پل سازه NPS) افتخار همکاری با شرکت های نام آشنای زیادی همکاری کرده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *