اولین همایش گوستاولف ایران برگزار شد
۸ آذر , ۱۳۹۹
راهنمای انتخاب سیم بکسل جرثقیل و آسانسور
۹ آذر , ۱۳۹۹

کدام برند برای سیم بکسل آسانسور مناسب است؟

 آسانسور یک وسیله الکتریکی است که از آن برای جابه جایی و حمل و نقل در ساختمان های چند طبقه استفاده می شود. این وسیله الکتریکی مانند هر وسیله دیگری از اجزای مختلفی تشکیل شده است. برای جابه جایی و حرکت تمام آسانسورها از سیم بکسل استفاده می شود. با توجه به نوع و کارکرد آسانسور از انواع مختلف سیم بکسل استفاده می شود. شرکت های زیادی در دنیا این محصول پرکاربرد را تولید می کنند، اما برای آسانسور تعدادی از این برندها مناسب می باشد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم درباره این که کدام برند برای سیم بکسل آسانسور مناسب است، صحبت کنیم.

درباره سیم بکسل

 به مجموعه ای از سیم، مغزی و لایه سیم که در هم تنیده شده اند، و تشکیل یک طناب را می دهند، سیم بکسل یا طناب فولادی می گویند. مغزی سیم بکسل آسانسور به دو صورت فولادی و یا کنفی می باشد، که هر کدام دارای ویژگی های خاصی می باشند. سیم بکسل اولین بار در سال ۱۸۳۴ میلادی در کشور آلمان توسط یولیوس آلبرت برای استفاده در معادن ساخته شد. امروزه از این سیم های انعطاف پذیر در موارد مختلفی مانند بالابرها، آسانسور، جرثقیل و … استفاده می شود. به طور کلی سیم بکسل ها از لحاظ ضخامت، جنس مغزی، بافت و نوع کارکرد با هم تفاوت دارند.

از سیم بکسل در چه موارد استفاده می شود

 به طور کلی از سیم بکسل در هرجایی که نیاز به جابه جایی و حرکت باشد استفاده می شود. برای مثال در سد سازی، کشتی سازی، معادن، شیلات، ماهی گیری، حفاری ها، آسانسور، صنایع نفت، پترو شیمی و گاز، صنایع خودرو سازی، صنعت برق، شرکت های ساختمانی و دیگر موارد استفاده می شود.

اهمیت استفاده از سیم بکسل در آسانسور

 با این که تقریباً حدود ۱۱۰ سال از استفاده سیم بکسل در آسانسور می گذرد، اما همچنان از این طناب فولادی در آسانسور استفاده می شود. دلیل این استفاده طولانی به خاطر طول عمر بالا، کیفیت مناسب برای سواری و عدم نیاز به نگهداری و تعمیر سیم بکسل می باشد. به طور کلی دلایل اصلی استفاده از سیم بکسل در آسانسور عبارت است از:

 سیم های بکسل با گذشت زمان در اثر سایش و خم شدن دچار فرسودگی می شوند و زمانی که این فرسایش زیاد شود سیم های سطحی طناب فولادی، دچار پارگی می شوند که در این صورت با چشم قابل رویت می باشند، به خاطر این ویژگی، یعنی مشخص شدن استهلاک و پارگی با چشم غیر مصلح از سیم بکسل در آسانسور استفاده می شود.

 ویژگی دیگری که علت اصلی استفاده از سیم بکسل در آسانسور می باشد، قرار گرفتن سیم های آن به صورت موازی است. این نوع چینش باعث می شود که اگر در یکی از آن ها مشکلی پیش آید دیگر اجزاء در کنار هم آن نقص را جبران می کنند و این برای حفظ امنیت آسانسور بسیار مهم می باشد.

در انتخاب سیم بکسل برای آسانسور به کدام ویژگی ها باید توجه داشت

 از سیم بکسل برای موارد مختلفی استفاده می شود، در هنگام انتخاب سیم بکسل برای آسانسور به منظور حفظ ایمنی عملیات و افراد بهتر است که به برخی از ویژگی های آن توجه ویژه ای داشت، در ادامه

به ویژگی های مهم در سیم بکسل اشاره می کنیم:

مقاومت در برابر خستگی لرزشی

مقاوت در برابر ساییدگی

مقاومت در برابر خمشی

مقاوت در برابر فشردگی و له شدگی

مقاوت در برابر پاره شدن

برند مناسب سیم بکسل آسانسور

 به دلیل نقش مهم طناب فولادی در جابه جایی و حرکت آسانسور برای کارکرد بهتر و طول عمر بیشتر آسانسور بهتر است که از بهترین و مرغوب ترین برند سیم بکسل استفاده شود. به همین دلیل در ادامه مطلب به چند برند مناسب سیم بکسل آسانسور اشاره می کنیم:

سیم بکسل گوستاولف (GUSTAV WOLF)

 یکی از بهترین و مناسب ترین برندهای سیم بکسل برای آسانسور گوستاولف می باشد. در حال حاضر کشور آلمان و کشور چین تولید کننده سیم بکسل گوستاولف می باشند. که هر دو نوع آن در بازارهای ایران موجود است. ویژگی های این برند که باعث مناسب شدن آن برای آسانسور شده است عبارت است از:

تولید شده از فولاد ناب

قابلیت بازیافت

منطبق با استانداردهای محیط زیست

وزن بسیار کم

طول عمر زیاد

استحکام کششی بسیار بالا

دارای انواع  PAWO F3،  PAWO F7،  PAWO F7S و …

بازرگانی محمود قراچورلو نماینده رسمی سیم بکسل گوستاولف آلمان در ایران است که آماده ارائه انواع محصولات اصلی سیم بکسل گوستاولف آلمان می باشد. جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  سیم بکسل گوستالوف آلمانی و چینی را می توان از روی ظاهر آنها تشخصی دارد، نوع آلمانی دارای نوار سبزی است که روی آن هیچ گونه حروفی نمی باشد اما در نوع چینی بر روی نوار سبز رنگ حروفی چاپ شده است. به این نکته توجه داشته باشید که در بازارهای ایران سیم بکسل چینی دو نوع دارد، که با هم تفاوت هایی دارند. نوع اصل آن از مقاوت و استحکام و در نتیجه قیمت بالاتری برخوردار است.

سیم بکسل الفانت کره (elephant)

 این برند مناسب سیم بکسل آسانسور ساخت کشور کره جنوبی می باشد. که به دلیل رعایت استانداردهای بین المللی دارای کیفیت بالا، قابلیت انعطاف مناسب و استحکام کششی بالایی می باشد. این طناب فولادی محکم برای جابه جایی و بالا بردن اجسام سنگین بسیار مناسب است.

سیم بکسل کیس وایر کره (KISWIRE)

  سیم بکسل کیس وایر ساخت شرکت کره ای می باشد. که به دلیل استحکام کششی مناسب، قابلیت انعطاف و طول عمر بالا به عنوان یکی از برندهای مناسب برای استفاده در آسانسور شناخته شده است.

توجه: در سیم بکسل آسانسور مغزی آن از کنف و یا از فولاد ساخته شده است. مغز کنف سیم بکسل به دلیل این که جنس طبیعی و یا مصنوعی دارد از انعطاف بیشتری نسبت به نوع فولادی برخورد دار می باشد. سیم بکسل های نوع فولادی نسب به سیم بکس کنف در شرایط یکسان دارای مقاوت بیشتری می باشند. بنابراین در آسانسور های ساختمان های مرتفع و مکان هایی که سرعت آسانسور بالا می باشد بهتر است که از سیم بکسل نوع فولادی به دلیل مقاوت بیشتر، استفاده شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *