جرثقیل برقی دست دوم
۲۹ آبان , ۱۳۹۹
انواع جرثقیل برقی
۳۰ آبان , ۱۳۹۹

جرثقیل برقی سیم بکسلی

جرثقیل برقی سیم بکسلی یکی از انواع جرثقیل های برقی جرثقیل برقی سیم بکسلی می باشد که مکانیزم بالابری این جرثقیل بوسیلۀ الکتروموتور انجام می شود، این الکتروموتور دارای یک روتور مخروطی و همچنین ترمزی مخروطی می باشد که هنگام اعمال فشار، فنر حلزونی عملیات خود را آغاز می کند. آزاد کردن ترمز از طریق حرکت روتور در راستای محور درام، به هنگام استارت موتور الکتریکی انجام می گیرد، که در آن نیروی فنر گرفته می شود. با این کار یک ترمز موفق و حتمی، حتی در صورت افت ولتاژ و یا قطع برق صورت می گیرد بنابراین نیازی به ترمز مگنتی نیست.

با کمک الکتروموتورهای دو سرعته، سرعت حرکت جرثقیل در دو حالت “کند” و “سریع” برای بلند کردن اجسام تحقق می پذیرد.موتورهای الکتریکی غیرهمزمان سه فاز با روتور استوانه ای و ترمز دیسکی برای انواع تک سرعت یا دو سرعت طراحی شده اند. موتور تک قطبی جرثقیل برقی سیم بکسلی ،در بعضی از محصولات،کنترل اینورتر، قابلیت شتاب یکنواخت و کاهش سرعت بلند کردن را فراهم می کند. تمام جرثقیل های برقی سیم بکسلی مجهز به یک مجموعۀ کامل جعبه کنترل با کیفیت بالا هستند.

در مدلی که از گیربکس های ستاره ای در جرثقیل برقی سیم بکسلی( ۲ یا ۳ مرحله ای ) استفاده می شود،مکانیزمی ارائه می دهند، که نتیجه آن قابلیت اطمینان بالا در کنار حجم کوچکتر محصول می باشد. این گیربکس ها برای طول عمر بیشتر و به حداقل رساندن هزینه تعمیر و نگهداری، در ابتدای کار روغن کاری شده اند. جرثقیل های برقی بکسلی تک پل ودوپل جرثقیل های برقی سیم بکسلی تك پل با ظرفيت بارگيري ۱۰۰۰كيلوگرم تا ۱۰تن در گروه هاي كاري مختلف، در كليه صنايع سبك و سنگين با در نظر گرفتن محدوديت هاي ارتفاعي كاربرد دارند. اين گونه جرثقيل ها نسبت به جرثقيل هاي دوپل با مشخصات فني مشابه از نظر قيمت مناسب تر مي باشند كه می توان به برخي از ويژگي هاي بارز آن نظیرمجهز بودن به سيستم OverLoadمكانيكي و الكتريكي براي جلوگيري از بارگيري بيش از حد مجازو تك سرعت- دوسرعت بودن وهمچنین مجهز به ميكروسوييچ هاي كنترل حدي اشاره کرد.

جرثقیل های برقی سیم بکسلی دو پل با ظرفيت بارگيري ۱۰۰۰كيلوگرم تا ۳۲۰تن در گروه هاي كاري مختلف در كليه صنايع سبك و سنگين با وظيفه كاري بالا از قبيل صنايع فولاد، ريخته گري، سيمان، كشتي سازي، سد سازي، هواپيمايي، نفت، گاز، پتروشيمي، خودروسازي، ماشين سازي و فلزي كاربرد چشم گيري دارد كه برخي از ويژگي هاي بارز آن به جابجایی سریع بواسطه سرعت بالای جرثقیل ، کنترل فرمان از طریق ریموت اشاره کرد. جرثقیل برقی سیم بکسلی جدید مجهز به سیستم overload مکانیکی والکتریکی برای جلوگیری ازبارگیری بیش از حد هستند که ظرفیت بارگیری از۱ تن تا۳۲۰ تن در دوپل واز۱ تن تا۱۰ تن برای تک پل را دارا می باشند.کلید فرمان این نوع جرثقیل ها با برق۲۴ ولت تغذیه می شود وداری سوئیچ های محدود کننده (بالا/پایین) هستند که تعداد آنها از۱۸۰ تا۴۲۰ بار درهرساعت است.همچنین بواسطه طراحی مناسب عمر گیربکس ها وعمر الکترو موتور وترمز بواسطه استفاده از اینورتر طولانی تر می باشد.

تهیه و تدوین تیم فنی بازرگانی محمود قراچورلو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *