اجاره جرثقیل سقفی  اجاره جرثقیل سقفی

اجاره جرثقیل سقفی

  جرثقیل سقفی سازه ای است قابل استفاده برای مکان های همچون سوله ها ، کارخانه ها و انواع کارگاه ها جهت جابجایی و حمل بار که با پل متحرک حامل بالابر ثابت یا متحرک، جهت جابجایی مواد با بهره گیری از مکانیزم های خاص بالابری کار می کنند . جرثقیل سقفی یک نوع از جرثقیل صنعتی می باشد که در گذشته هدایت آن در حالت دستی بود و به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی هدایت جرثقیل سقفی هم به حالت خودکار تغییر پیدا کرد. زمانی که به حالت خودکار تبدیل شدند چون دارای یک محور محرک بودند قادر بودند در طول فضای موردنظر حرکت کرده و با داشتن انواع کلاچ ها می توانند نیروی حرکتی که به آن وارد می شود را به پل ، کالسکه و بالابر انتقال دهند. اجاره جرثقیل یه حرفه کاملا تخصصی می باشد یعنی اینکه همیشه جرثقیل ارزان تر بهترین گزینه در حرفه لیفتینگ نمی باشد . برای اجاره جرثقیل سقفی باید به دنبال استفاده از جرثقیل های روز که دارای مجوزهای لازم کاری باشد و گواهینامه ایمنی جرثقیل را دارا باشد، باشیم. در ادامه به بررسی وکارکرد انواع جرثقیل های سقفی می پردازیم.
تنوع برای اجاره جرثقیل سقفی :
*اجاره جرثقیل سقفی دروازه ایین نوع جرثقیل که بیشتر در فضا های باز نصب می شوند و در مکان های چون کارخانجات سنگ بری و این دسته مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند .که اجزای تشکیل دهنده آن از یک تیرک افقی مشبک و یا غیر مشبک و همچنین پایه های ۲ یا ۴ پایه و دستگاه های جانبی چون قرقره و کابل و .. تشکیل می شوند .
جهات حرکت در جرثقیل ها طولی و عرضی و عمودی است که در دو نوع تک پل و دو پل می باشد و مقدار تناژ جابجایی مواد در این جرثقیل های سقفی تا ۳۰ تن ظرفیت و با دهانه های تا ۷۰ متر طول ساخته می شوند.
* اجاره جرثقیل سقفی نیم دروازه ای : نوع دیگری برای اجاره جرثقیل سقفی است که از نظر عملکردی مشابه جرثقیل دروازه ای است با این تفاوت که شعاع کاری در این سازه بیشتر است و همچنین توانایی و قدرت حمل در جرثقیل نیم دروازه ای به تبع کمتر است. از قابلیت های شاخص جرثقیل نیم دروازه ای می توان به زاویه گردش تیرک اشاره کرد که با زاویه ۱۸۰ درجه و در نمونه های تا ۳۶۰ درجه است و قرقره در این سازه هم بصورت برقی و هم بصورت دستی کار می کند.
*جرثقیل دروازه ایی بازویی: این نوع جرثقیل که بیشتر در محیط های سالن ها ، انبار ها و خطوط ساخت ماشین آلات در نظر گرفته می شوند . از قابلیت های چون چرخش تا ۱۸۰ درجه به صورت دستی بوده و همچنین طول بازویی با ۶ متر می باشد . جرثقیل دروازه ای بازویی ظرفیتی تا ۵ تن را داشته . برای اماکنی که از نظر اجرای فونداسیون مشکلی نداشته می توان تا تناژ ۱۰ تن را نیز طراحی کرد.
* اجاره جرثقیل سقفی دیواری: نوع دیگری برای اجاره جرثقیل سقفی است که بسیار پرکاربرد در اماکن بسته مانند مونتاژ ماشین آلات و … می باشد. ظرفیت بار تا ۵ تن ، قابلیت نصب بر بالابر های زنجیری و سیم بکسلی ،سرعت حرکت مختلف، قابلیت نصب در هر ارتفاع، قابلیت حرکت در۶ جهت و… از قابلیت های مناسب برای اجاره جرثقیل های سقفی می باشد.
جرثقیل سقفی شامل دو نوع دیگر جرثقیل تک پل و دو پل خواهد بود.
تفاوت جرثقیل سقفی تک پل با جرثقیل سقفی دو پل
هر دو نوع جرثقیل سقفی برای این که بتوانند جابه جا شوند باید از جعبه چرخ ها بر روی تیرهای دو طرف سالن استفاده نمایند. جرثقیل سقفی از نوع تک پل دهانه ای دارد و ظرفیت محدودی خواهد داشت. جرثقیل سقفی دو پل برعکس جرثقیل سقفی تک پل دهانه ی آن کمتر از ۵۰ متر خواهد بود و ظرفیت نامحدودی خواهد داشت.
جرثقیل های سقفی نوع دیگری به غیر از نوع رونشین خواهند داشت. نوع دوم از جرثقیل سقفی، جرثقیل سقفی آویز می باشد.این نوع جرثقیل سقفی آویز هم در دو حالت تک پل و دو پل ساخته می شود. برای این که بتوانید این نوع جرثقیل سقفی را حرکت دهید باید از چرخ های آویزی که به تیرهای زیر سقف متصل می باشند استفاده نمایید. معمولا جرثقیل سقفی آویز در حالت تک پل بیشترساخته شده و کاربرد دارد تا نوع دو پل آن.

جهت اجاره انواع جرثقیل سقفی با بازرگانی محمود قراچورلو تماس بگیرید… اینجا را کلیک کنید.